Van kritiek naar complimenten: hoe samen verbeteren écht werkt

Een vitale lunch, vol smaak en keus – dat is wat medewerkers van onze opdrachtgever Schouten Zekerheid belangrijk vinden. Toen vorig jaar bleek dat de gasttevredenheid achterbleef, besloot Albron samen met facilitair medewerker Tjarda in actie te komen.
“De NPS-score van 10 was duidelijk: het moest beter,” vertelt Tjarda. “Wat ik prettig vond, is dat Albron niet wachtte, maar zelf met een plan kwam.” Samen met accountmanager en de cateringcollega’s Bianca en John werd een aanpak opgetuigd, met ruimte voor feedback en actie. Binnen die aanpak werd gebruik gemaakt van laagdrempelige proeverijen, sessies met kritische eters én een klankbordgroep met de regiomanager.
“We zijn echt het gesprek aangegaan,” zegt Tjarda. “Wat mis je? Wat zou je willen zien? En hoe ziet voor jou een gezonde lunch eruit?” Op basis van die input kwamen er meer keuzes, verbeterde prijs-kwaliteit en dagelijks iets lekkers voor een nog grotere groep – of je nu vlees eet of liever vega kiest.
De aanpak werkte. Een jaar later is de NPS-score flink gestegen. Naar 47 maar liefst. “Als ik nu een rondje loop tijdens de lunch zie ik heel veel tevreden mensen. Dat is echt super.”
Wat begon als een verbeterpunt, groeide uit tot een voorbeeld van hoe luisteren, samenwerken en dóen het verschil maken. Precies waar wij bij Albron van houden.
Meer weten over onze aanpak om impact te maken op mens, dier of milieu? Lees ons nieuwste Impact Report