Coffeecompany

Per 1 juli 2021 heeft Albron de keten coffeecompany overgenomen van JDE Peet’s. Coffeecompany is in 1996 opgericht als specialistische koffieketen in Amsterdam. Inmiddels heeft coffeecompany een eigen branderij in Amsterdam en 38 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam en Delft. Elk met een bijzondere plek in de stad.

Eerlijke koffie van hoge kwaliteit

Coffeecompany is ontstaan in 1996 om onze liefde voor écht goede koffie te delen met Nederland. Al onze keuzes maken we op basis van deze liefde voor koffie en kwaliteit. Coffeecompany wil haar gasten laten genieten van veelzijdigheid in smaken en ervaringen. Wij vinden het belangrijk dat alle barista’s plezier hebben in hun werk en helpen ze met trainingen om beter te worden in hun ambacht. Bij Coffeecompany hebben we respect voor onze partners en zijn we kritisch op kwaliteit. Door het directe contact met koffieboeren en het betalen van eerlijke prijzen beschikken we over unieke koffie naar eigen recept.

Onze ambitie

Onder Albron’s vleugels heeft coffeecompany een nieuwe impuls gekregen. De ambitie is om binnen 3 jaar vanaf nu te worden gezien als de onbetwiste #1 specialty coffee keten van Nederland. Dit doen we onder andere door op meer locaties zichtbaar aanwezig te zijn in het straatbeeld, met focus op de Randstad. En als relevant en aantrekkelijke merk, met bijpassende winkels, communicatie en aanbod. Geliefd door zowel gast als medewerker.

Een unieke plek in de buurt

Koffiepurist, latte lover, vaste klant of newbie, de deur staat voor iedereen open. Dus stap binnen, bestel iets lekkers en wees gewoon jezelf. Dat doet coffeecompany ook. Wij houden van divers, creatief en eigenzinnig. En net als jij zijn wij benieuwd naar andere mensen, culturen, verhalen en ideeën. Hoe meer hoe beter. Alle talenten en karakters in de winkels tellen samen op tot een unieke plek in de buurt. Waar een kop koffie een universele taal is die barrières doorbreekt en vriendschappen laat ontstaan.

Wij zijn de stad

Wij zijn verbonden met de stad. We halen energie uit de dynamiek, diversiteit en voortdurende verandering die grote steden kenmerken. Onze winkels vormen een levendige schakel met de stad, waar buurtbewoners samenkomen en bezoekers een reden vinden om deze plekken te ontdekken. Lokale creatieven krijgen bij ons ruimte. We zijn goed op de hoogte van wat er speelt in onze buurt, onze stad en daarbuiten. Dat merk je in onze winkels en hoor je in al onze verhalen.

Albron in de horeca

René Rijpkema

Business Development Manager

René Rijpkema

Business Development Manager