Starbucks

Op welke manier kan Starbucks het businessverloop voorspellen en zo de kwaliteit en het rendement verbeteren?

Als licentiehouder van Starbucks brengt Albron waarde door data te verzamelen en te analyseren die omzet, kosten, kansen en bedreigingen voorspellen. Door vooruit te kijken en verschillende scenario's te anticiperen, zet Starbucks belangrijke stappen richting verbeterde kwaliteit, rendement en gastvrijheid. Deze methode geeft Starbucks grip op het bedrijfsverloop en stelt het in staat om de operatie nauwkeurig te sturen op verschillende niveaus, van uur tot jaar.
De strategie voor de backoffice van Starbucks draait om zes Key Performance Indicators (KPI's), die richting geven op het gebied van commerciële, financiële en HR-aspecten. Denk aan omzet per uur, inkoopkosten en gezondheidspercentage, dat Albron vertaalt naar ziekteverzuim. Door continu gegevens te verzamelen en breed intern te delen, groeit de drang naar verbetering in alle lagen van het bedrijf. Medewerkers hebben toegang tot een dashboard met actuele gegevens en KPI's, waardoor ze direct kunnen bijsturen.

Albron in de horeca

René Rijpkema

Business Development Manager

René Rijpkema

Business Development Manager