Wie voedt de nieuwe kantoortijger?

Kantoortuinen zijn een andere biotoop dan voorheen. Nu hybride de norm is, veranderen de kantoorbezetting en de werktijden. Dat vraagt om een andere invulling van catering. Bovendien laten meer medewerkers de traditionele maaltijdmomenten los en leggen ze een grotere nadruk op gezond en duurzaam. Bij Albron hebben we antwoorden op die ontwikkelingen.

Het klassieke model van bedrijfscatering past niet langer bij hoe kantoormedewerkers hun werkdag invullen en wat ze daarbij willen en verwachten van eten en drinken. Bij Albron hebben we een stevige ambitie omarmd: in 2025 willen we dagelijks 250.000 gasten laten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Die ambitie bereiken we alleen door de tijdgeest te blijven vangen in onze foodconcepten. En daarin voorop te lopen. Dat geldt zeker ook voor catering op kantoren.

Dag en nacht volle schappen

Kantoren kennen door hybride werken een veel lagere en wisselende bezetting. Op sommige dagen is de bemensing van catering onnodig duur. Toch willen we medewerkers met eten en drinken alle energie en plezier bieden. Daarom werken we op een aantal kantoorlocaties met Fresh Walls: koelvitrines die medewerkers met hun smartphone kunnen openen. Afrekenen gaat ook eenvoudig via hun mobiel. Albron heeft bovendien haar eigen Grab&Go concept. Op meerdere kantoren kunnen medewerkers dag en nacht terecht in een onbemande winkel, waar driekwart van de schappen is gevuld met verse producten. Van sandwiches tot stoommaaltijden en van zuivel tot groente en fruit.

De vleeskroket vergeten

Deze oplossingen zijn ook een antwoord op veranderd eetgedrag. Vooral jonge generaties verlaten de klassieke maaltijdmomenten van ontbijt, lunch en diner. Ze willen een aanbod waar ze de hele dag gebruik van kunnen maken. Het liefst kopen ze op kantoor meteen een tussendoortje voor onderweg of een maaltijd voor thuis. Met ons Grab&Go concept kan dat. Een andere ontwikkeling van de afgelopen jaren, is de grotere vraag naar gezond en duurzaam. Daarom zorgen we met onze leveranciers voor een assortiment met minder zout, minder suiker, minder slechte vetten en een kleinere voetafdruk. Zónder dat het ten koste gaat van de smaak natuurlijk. We maken bijvoorbeeld een oesterzwammenkroket zó lekker, dat je de vleeskroket vergeet.

Klanten aan de knoppen

Het kantoorleven zal blijven veranderen. En daarmee het aanbod van eten en drinken. Om steeds antwoorden te hebben op alle veranderingen, ontwikkelde Albron een systeem voor responsive catering. Dat is een dynamisch, modulair model, waarmee we voor elke locatie slim maatwerk leveren. Een dashboard geeft klanten alle actuele informatie over gezondheid, duurzaamheid, transacties en uren. We zetten onze klanten zelf aan de knoppen om te bepalen wat ze belangrijk vinden. Ze kunnen catering net zo lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar te maken als zij of hun medewerkers willen. Dat maakt catering net zo snel en wendbaar als de bewegingen van de moderne kantoortijger.

Albron op het werk

René van Dijk

Consultant

René van Dijk

Consultant