YUMMY gastenapp betaalapp bedrijfsrestaurant

YUMMY-app

Hoe maken we ons aanbod in bedrijfsrestaurants voor gasten zo aantrekkelijk mogelijk? Met die vraag is Albron iedere dag bezig. Het begint natuurlijk met lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Maar er is méér. Het gaat om de totale beleving. En daar hadden de productontwikkelaars bij Albron wel een idee voor.

YUMMY gastenapp betaalapp bedrijfsrestaurant catering

"Makkelijk eten kopen zonder een kassa of lange rijen"  gast bij Axians

Bedrijfsrestaurant van de toekomst

Als eerste foodservice organisatie ontwikkelde Albron een eigen betaalapp: de YUMMY-app. Deze app geeft de gast uitgebreide informatie over het weekmenu, vereenvoudigt het kiezen en betalen van de lunch en helpt verstandige keuzes te maken als het gaat om persoonlijke voeding van de gast én de wereld om hem heen. Daar komt bij dat de gast via de app voor voordeel spaart en gebruikmaakt van (gepersonaliseerde) voordeelacties. Extra reden om de app te blijven gebruiken dus.
Collin Schoonens, commercieel directeur Bedrijfsleven & Overheid bij Albron, zag de ontwikkeling van YUMMY als een logische stap om het bedrijfsrestaurant meer toekomstgericht te maken. “Gasten zijn steeds meer bezig met het maken van gezonde en duurzame keuzes. Door de app krijg je écht inzicht in wat je eet. Tegelijkertijd moet lunchen zo gemakkelijk mogelijk gemaakt worden, want gasten hebben vaak maar een halfuur de tijd om te lunchen en willen die optimaal besteden.”

Scan & Go

Inmiddels wordt de YUMMY-app gebruikt in verschillende bedrijfsrestaurants van Albron. Met overwegend positieve reacties. Collin: “We merken dat de productinformatie, zoals ingrediënten, voedingswaarden en allergenen, gebruikers voorziet in hun informatiebehoefte. Wat ook positief ontvangen wordt, is dat je de app zelfs kan koppelen aan diverse health apps om je verantwoorde keuzes te monitoren.”
Lange tijd zijn er pilots gedraaid, om de app te optimaliseren. De feedback van gebruikers van die pilots is heel waardevol, vindt Menno Sonneveld, implementatiemanager bij Albron. “Door de feedback van gasten op product- en serviceniveau kunnen we op iedere locatie een gericht assortiment aanbieden. Voor gasten is het de eerste keer dat ze de app gebruiken nog onwennig, maar zodra ze merken dat ze hierdoor niet meer in de rij voor de kassa hoeven te staan, stapt vrijwel iedere gast ernaar over. Even scannen, betalen via iDEAL en je kan genieten van je pauze!”

Aanbod op maat

Voor Albron geeft de app ook inzicht in de dagelijkse drukte in het bedrijfsrestaurant en of de gerechten in de smaak vallen. Waardevolle informatie, die gebruikt wordt om het schaarse personeel slim in te zetten, om voedselverspilling tegen te gaan en het aanbod aan te laten sluiten bij onze gasten. Een uitkomst dus voor gast, opdrachtgever en Albron zelf!

Gastvrijheid voorop

Met de introductie van onze YUMMY-app in onze bedrijfsrestaurants bieden we een innovatieve oplossing die voordelen oplevert voor iedereen. Dankzij een zorgvuldig implementatieplan begeleiden we onze gasten bij het installeren en gebruiken van de app, trainen we onze medewerkers en houden we onze opdrachtgevers goed geïnformeerd. De app zorgt ervoor dat onze medewerkers meer tijd hebben voor persoonlijke aandacht, omdat zij niet meer gebonden zijn aan de kassa. Hierdoor ontstaat een gastvrije en efficiënte omgeving waarin de beleving van onze gasten centraal staat.
bedrijfsrestaurant catering app

Albron op het werk

Kaj Schorel

Consultant

Kaj Schorel

Consultant